Nollningen 2008! + annat

Torsdag 21/8:
Alla som skulle vara med på nollningen från språk samlades på botplatsen 13.30.
Sen fick vi träffa vår stab som bestod av General Evil Ivy, Sergeant Golddiggah och Straffmästare Glitterfix.
Det var lite läskigt, men kul :P Vi fick våra nolletröjor och annat. Jag blev utnämnd till flaggnolla :P
Skönt att slippa den kan jag säga, långa jävel :P Haha.
Sen gick vi på runtvandring på Kåren. Vi kollade på kulturkungsfilmen, haha han är skön :D
På kvällen var vi på Kåren och käkade, hem efter det vid 8.

Fredag 22/8:
Vi gick runt på campus på rundvandring. Sen var det invigning i sporthallen, kul!
Jag som flaggnolla fick gå med flaggan tillsammans med generalen :P
Efter det var det brännboll, eller "burning balls" på Linehed. Jag och Jenny stod dock över.
Men massa annat kul hittades på!
På kvällen var vi på stadsvandring och tipspromenad i stan,
där fick vi också reda på att en nolla som varit med oss var en fusknolla! Shit vad förvånade vi blev.
"Lukas" som han kallade sig hette egentligen "Tapio" och var X-straffmästare.
Hem efter det.

Lördag 23/8:
Idag tog jag paus från nollningen, skulle ju jobba sen ville jag ta det lugnt.
Kvällen spenderades hos Tilda med Sex and the City.

Söndag 24/8:
Började dagen med morgongympa :P Sen var vi i gympasalen, lekte och sånt. Kuul =)
Sedan var det lunch. Efter det bussresa genom Halmstad :P
Sen var det lite samling, sen slutade vi.
Tog det bara lugnt sen.

Måndag 25/8:
Idag hade vi sektionsdag, vi skulle skriva in oss på högskolan.
Olika personer pratade, vi träffade språks studierektor, allas vår Albi.
Men henne "kände" jag ju sen innan :P En old classmates mamma ju ^^ höhö.
Den var slut vid 1, så då stack dom flesta hem. Jag tog det lugnt, kollade TV.
Klockan 5 var det grillkväll med KK, det var kul!
Vi kollade också på film inne på skolan, Austin Powers :P
Hem sen.

Tisdag 26/8:
Idag var jag inte heller med på nollningen då Tilda och jag skulle till Göteborg :D
Trög som jag är så blandade jag ihop busstiden med tågtiden, men som tur var hann vi!
Buss dit alltså, 8.20 ungefär. Var framme 10! Började med att gå in till Nordstan och kolla.
Gick även runt i "storstan" :P Gjorde fina fynd med, från BikBok en T-shirt, "Little Miss Naughty" :P och
också från BikBok en T-shirt med Looney Tunes på :P
Blev också ett par svarta chinos från Lindex, dock bytte jag igår hemma till ett par beiga :D
Hade ju ett par svarta chinos-liknande innan så. Hihi.
Vi käkade god mat med. Vi bestämde också träff med min morbrors sambo, Anna!
Vi gick i stan, och käkade sedan på Burger King/Donken, sen skulle hon ta bussen hem.
Då gick jag och Tilda till centralen sen, allt stängde ju. Där gick vi runt och satt oss till tåget kom :P
Blev ganska lugnt på tåget sen, då vi båda var ganska trötta :P
Mamma hämtade mig på centralen, sen åkte vi hem. Kollade lite film typ, la mig sen.

Onsdag 27/8:
Började med samling och lek på botplatsen. Lunch. Sen gyckel på amfi, kul :D
Men det var ösregn, så man blev asblöt! Var blöt in på trosorna kan jag säga ^^
Haha. Sen bestämde jag mig för att vara hemma resten av kvällen, då vi inte skulle vara med i Melodifestivalen.
Men sergeanten messade sen och skrev att det var inställt p.g.a. trötta deltagare :P
Så jag tog det bara lugnt sen på kvällen.

Torsdag 28/8:
Idag fick vi sovmorgon till klockan 1, hallelujah! Hihi.
Samlades först, sen var det amfigyckel igen! Kul :P
Sen var vi fria fram till klockan 6, då var det förfest på Nyhem, sen nollepuben! Kul :D


Fredag 29/8:
Samling först. Sen gick vi till Picasso-parken för att kolla på M-slaget (vi deltog ej). Kul!
Var där till 7 typ, byggde även på vår flotte och så. Men jag var så trött sen, så Jenny och jag stack hem.
Mamma och jag beställde pizza från Snöstorp, gött. Köpte även godis på Hemmakväll :)
Kom hem vid 8, käkade och kollade på Doobidoo. Sen satt jag vid datorn, la mig sen.

Lördag 30/8:
Min 19-årsdag, wooho! Nej att fylla 19 är som att fylla 17, tråkigt! :P
Haha. Jobbade idag, fick ta Kappahl med eftersom att hon som är där på helgen var sjuk.
Fick lite sovmorgon med, då jag började där. HP efter det.
Sen stack jag till Picasso, men vi var fria till 1, så jag stack hem och käkade. Tillbaks till Picasso sen!
Så var det dags för regattan!
Jag som flaggnolla skulle ju stå på andra sidan Picasso och invänta mina lagkamrater!
Fram kom dom, men sen när vi skulle tillbaka gick det inte lika bra :P 
Vi åkte in under bron, för att sedan krocka med Najaden :D Vilket staben tyckte var bra med :D
Haha. Sedan blev vi dubbade till ettor.
Sen var vi fria till klockan 5 då vi skulle samlas för förfest på Nyhem.

Alla kom och staben avslöjade sig :D Evil Ivy= Evelina, Golddiggah= Louise & Glitterfix= Philip!
Fast jag och Jenny visste ju om Louise och Philip :P Väldigt trevliga personer! :D
Men det var dom som stab med :D Vi hade en väldigt bra och snäll stab :)
Satt ett tag och drack lite och pratade. Sen gick vi till kåren, minglade och så.
Klockan 8 serverades maten, med början av förrätten Skagentoast, som var tunnbrödsrullar med fyllning.
Sedan fläskfilé med potatisgratäng och grönsaker. Till sist en hallonbakelse.
Sedan var det dans och sånt! Köpte dricka, dansade.
Träffade en person, mihi. Tack för presenten ;D
Stack hem sen vid halv 1, hade sällskap med Jenny och A.
La mig, tröött.

Idag vaknade jag vid 9, gick upp då med.
Kollade på Vänner och HippHipp sen. Postade grejer på Coop.
Duschade och fixade mig sen. Sen kom gäster, eftersom jag fyllde år igår.
Fick ett jättefint halsband av kusinerna och pengar av farmor! Tack!
Pratade och så, dom stack vid 4 typ.

Tar det bara lugnt nu. Men tänkte sticka till Hemmakväll nu och hyra filmer.
Får bli dom tre Irene Huss-filmerna jag inte sett. Om alla finns då d.v.s :)

Jag sa att det skulle bli en big fat update, så hoppas ni läser :D


Lollo
- Take away my pain..

Kommentarer
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Haha jag kan inte fatta att jag verkligen läste allt det där! :P Men det är kul att läsa om nollningen :) Vad ska du läsa för program på högskolan?



Ha det bra och grattis i efterskott :D

2008-09-01 @ 21:39:51
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0