Grattis på födelsedagen!

I brist på annat så lägger jag in hur man säger Grattis på födelsedagen på olika språk :P

Wadhdiwasachya Shubhechha! - Marathi, Indien
Putudina dina saukhya! - Tulu, Indien
Gilotcav dabadebis dges!- Georgien
Eid milaad saeed! or Kul sana wa inta/i tayeb/a! - Arabiska
Selamat Hari Jadi!- Malaysia
Dogum gunun kutlu olsun! - Turkiet
Proficiat! - Holland-Limburgs
Melkam lidet! - Amharic
Nifrahlek ghal gheluq sninek! - Maltesien
Droonkher Tashi Delek! - Tibet
Til hamingju med afmaelisdaginn! - Island
Slamet Ulang Taunmoe! - Jaavans-Indonesien
Masha Pabien I hopi aña mas! - Papiamento (lower Dutch Antill)
Urime ditelindjen! - Albanien
Yom Huledet Same'ach! - Hebreiska
Eytyxismena Genethlia! el. Chronia Pola! - Grekland
S dniom razhdjenia! or Pazdravliayu s dniom razhdjenia! - Ryssland
Allet Jute ooch zum Jeburtstach! or Ick wuensch da allet Jute zum Jeburtstach! - Tyskland-Berlinisch
Feliz Cumpleaños! - Spanien
Quchjaj qoSlIj! - Klingon
Janam din diyan wadhayian! - Punjabi (Indien)
Vill Glück zum Geburri! - Schweiz
Padayish rawaz day unbaraksha! - Pashto (Afghanistan)
Ne geleukkege verjoardoag! - Holland-Bilzers
Rojbun a te piroz be! - Kurdiska
Fan herte lokwinske! - Holland-Frisian
Veels geluk met jou verjaarsdag! - Afrika
Janma Divas Mubarak! - Gujarati (Indien)
Hau`oli la hanau! - Hawaii

För att se fler gå in här
:)

Kan ju vara bra ifall man behöver säga grattis till nån utomlands ;)

Juste, pratade med mormor innan, så det blir ett par dar där :) Lördag-Onsdag, eller Söndag-Onsdag. Får se när det blir och hur jag kommer dit..

Men men, nu ska jag masa mig i säng, så jag orkar gå upp till näst sista dagen på Fundia imorn :D
Imorgon är det körlektion 15.20 med.


GODNATT!


Lollo
- Längtar till jag får sova länge på dagarna :D



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi, då har man verkligen inget annat att göra:P Förresten har jag alltid undrat vad det heter på turkiska, haha, konstigt men sant;)

2008-07-31 @ 12:58:30
URL: http://saramared.blogg.se/
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

Den tyska meningen stämmer ju inte! Den ser jättekonstig ut :O

Det ska ju vara nåt i stil med:

"Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag"



:)

2008-08-01 @ 13:52:15
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0