Monday Night

Har ju bara lagt upp massa horoskop :P

I lördags så städade jag på Kappahl & HP.
Tog det bara lugnt på dan sen.

På kvällen var jag hemma hos Alle. Ralle och Johan med =)
Vi spelade Guitar Hero (ja, jag var skitkass) och hyrde film!
Det blev Superhero Movie, Outlaw och Blackout.
Tyvärr hann vi bara se dom två första, annars hade vi varit klara vid 4 :P
Men vid 2 var jag iallafall hemma, var dock inte trött så jag kollade på Dead Man Walking som var på 4:an.
Såg inte från början, men uppfattade rätt snabbt vad den handlade om.
Den var braa! Har ni sett den så vet ni ju vad den handlar om.

Matthew Poncelet has been in prison six years, awaiting his execution by lethal injection for killing a teenage couple. He committed the crime in company with a man named Vitello, who has received a lighter sentence as a result of being able to pay for a better lawyer. Now Poncelet appeals to Sister Helen as the day of his execution comes closer and closer. He wants her to help him with a final appeal. She decides to visit him, and he comes across as an arrogant, sexist racist who doesn’t even pretend feeling any kind of remorse. Instead he affirms his innocence. She tries to achieve lifelong confinement for Poncelet. Over time after many visits she establishes a special relationship with him. While doing that she gets to know Poncelet’s mother and the victims’ families. Especially the victims’ families don’t understand Sister Helen and her effort for Poncelet. Instead they desire absolute justice, as they call it. Sister Helen’s application is declined, so the day of the execution comes closer and closer. The only salvation for Poncelet is – so does Sister Prejan think – a confession. It’s not until the end that he admits having killed the boy and raping the girl. Just before his execution he appeals to the boy's parents for forgiveness and tells the girl's parents that he hopes his death brings them peace.

Then the lethal injection is administered.


När han låg på "sängen" och skulle få sprutan så började jag gråta. Jag tyckte synd om honom.

Trots det han gjort. Men det var så hemskt. Jaja, det var ju bara en film :)

Fast den är ju baserad på en verklig händelse.

 

Igår sov jag till 12 (konstigt). Gick upp, käkade frukost.

Kollade på Hipp Hipp lite. Sen duschade jag och fixade mig.

Stack sen till Hemmakväll och lämnade tillbaka filmer.

Sen var jag hos Johan en stund, hämtade mitt body butter och pratade lite :)

Tog det bara lugnt sen på kvällen.

 

Idag sov jag med till 12. Huuh, dumma förkylning!

Gick upp, kollade film. Sen gjorde jag keek (Y)

Bara slappat typ.

Men kvart i sju skulle jag träffa Tildis utanför Nautilus. Fast vi träffade på varandra på vägen :P

Va på abs/at idag. Jobbigt, men kul och skönt pass!

Tilda skulle köpa sushi efter, och det blev jag med sugen på, men Ming Sushi hade stängt!

Inom Hemmakväll med. Tilda skulle ha chips och godis ;P

 

Nu sitter jag bara här, samtidigt som jag kollar på film.

Imorgon är det skola som gäller; 10.15-14.15.

Se vad som händer sen.

 

På onsdag blir det iaf Pilates med Tilda :) Gött (Y)

Ska lägga mig strax.

 

Gimme Gimme Gimme a man after midnight,

want somebody help me chasing shadows away ;)

 

Mamma Mia! snart igen :D:D

 

Lollo - Längtar till den 26/9 - Håkan, MY MAN <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0